mandag 7. februar 2011

Bedre sent enn aldri :) UKE 4 og 5..

UKE 4 OG 5
Døgnet har for få timer og uka for få dager innimellom. Tiden bare flyr.. Her har ungene vært syke og da vet man jo hvordan det er.. hehe..
Men, men.. som jeg har sagt før bedre sent enn aldri ;)
Vi tar likeså godt 2 uker i samme slengen.
Jeg husker veldig godt svømmingen på mandag i uke 4.. Hva er det med folk liksom…??? Har de ikke sett svære folk før? Er jeg så motbydelig å se på?? Eller er jeg fryktelig pen? Eller hva er det?? Noen ganger har jeg lyst å spørre de.. spørre de rett ut og hva det er?? Det forventer de nok ikke… Eller så er det jeg som er  superinnbilsk..Jeg kan jo ikke være så interessant..Tankene svirrer. Men man blir sånn.. Man føler man er ett blikkfang i rommet.. Da blir man kanskje litt nærtagende og tar alt til seg.. Det kan jo hende hu syns jentene mine var søte.. Hmmm.. Nei, jeg vet det var meg hu så på.. Jeg snudde ryggen til å fortsatte å kle på meg.. Marita..husk.. det er de som har ett problem.. Er litt lettere å takle når man greier å få ” problemet ” over på andre.. hehe.. Skjønner??  Men jeg lever og står stødig på mine to bein.. Det kjennes godt ut!
Man må lære seg og takle de utfordringene som venter deg, noen ganger er man forberedt og andre ganger ikke.. Er vel kanskje de som er de værste. De som kommer helt uanmeldt! . Men har lært at da er det viktig og ha hode og munnen på plass J Ikke alltid like enkelt, men øvelse gjør mester ;)
Resten av uken gikk fint J Var og tok tatovering tirsdag- det var ganske moro J Fat lady with a tattoo J hehe.. Hvorfor ikke.. Er det kjæreste jeg har som står der .. Gjort er gjort og det blir der for resten av livet. 
Ett liv uten pepsi max ser jeg ikke for meg ennå. Det er gleden min når det gjelder kostholdsdelen i livet mitt.. Tro det eller ei.. Jeg vet jeg er rar og sånn, men her  er det mange følelser og div som spiller inn.  Så den brusen kommer jeg til å bruke lang tid på.  Dessverre!
Helgen kom, bursdagsfeiring for min kjære far. Det var god biffmiddag og kake som sto på menyen. Til lørdagsgodt ble det nonstop og m.. Mmm det er godt det J Ellers så gikk helgen bra. Smalt på en liten cheeseburger søndag kveld..Dere aner ikke hvor godt det var!! Herregud!! Får si som min svoger; Det knulla i kjeften!! Hehe.. Litt vågal i ordbruken her, men..
 Vært lite aktivitet denne uka da.. Herregud.. er snakk om en halvtimes gåtur hver dag. Det holder jo i starten. Sammen med Zumba! Off.. Noen godt tips?? Lærte på Nimi at motto måtte være; JUST DO IT!!! Ikke tenk!!! JUST DO IT!! Og det er så sant så sant. Er bare å ta på skoa å komme seg ut. Eller legge i dvd’n i spilleren. Ohlala.. Ikke god der!! Lurer på  hvordan det er å være perfekt jeg.. At det meste funker for en liksom… Her er det så mye feil at det halve kunne vært nok. Men er i gang med endringer.. Om det tar 3 eller 5 år, så er vi i gang og en må kunne tillate seg tilbakefall, men veldig viktig å ikke bli der. Da må man starte igjen med engang etter tilbakefallet.

Puh.. Neste uke er gang.. altså uke 5.. Veiedag.. Iiiik.. Hvordan har dette gått!?! Jeg trasker spent ned trappa.. Veldig spennende det her altså.. Har hamburgeren ødelagt alt??..Håper ikke det..
Da sto jeg på vekta.. OI!! 3.5 kg ned.. Jeg går av, så jeg riktig.. nei det var feil.. Jeg får gå på igjen.. Hmm.. samme tall.. Hva skjer a?? Har jeg greid å gå ned 6.5 kg på en mnd?!? HURRA!!!! Dere aner ikke hvor mye jeg klappet meg selv på skulderen!! Jøjjemei.. det var deilig!!
Dagen min er reddet, uka også ratt!! Puster lettet ut.. Og ingen svømming i dag på meg heller.. da slipper jeg å tenke og grue meg til det.. J Fikk ikke lov til å bade på 2 uker etter tatovering..Da slipper jeg å forberede meg til det.. En strålende flott mandag!
Skal jammen si dere at resten av uka også ble flott J
Helt  til helgen kom. Jeg er svak og kan ikke alltid styre meg. Fredag var det jentekveld. Jeg gleda meg masse og hadde laget en plan for meg selv på kvelden. Det ble servert en nydelig tacopie og en herlig og smakfull hjemmelaget is til dessert.. Mmm.. det var godt det! Tok ett og ett halvt stykke for mye med tacopie og altfor mye hjemmelaget is. Jeg greide ikke styre meg. Mistet fullstendig kontrollen.. Det er ingen god følelse.. Men kun min egen feil..Jeg må lære å styre meg.. Jaja.. Tilbakefall betyr skjerpings. Men for å si det kort og brutalt! Hele helga gikk til dundas!! Lørdag ble det god mat og snop. Søndag var det turdag med pølser og kvikk lunsj, og en nydelig brownieskake med melkesjokolade!. Nå er det skjerpings!!
Jeg heier meg selv frem og håper virkelig denne helgen har gitt meg en skikkelig lærepenge!!
Den følelsen jeg sitter med nå er ikke god!!! Den består av 95 % dårlig samvittighet!!! Det er ikke noe godt å være Marita nå..
Men.. Ny uke og nye muligheter!
Ut på gåtur nå :)


5 kommentarer:

  1. heier på deg ;)

    du er en bøtte full av inspirasjon!

    :o)

    SvarSlett
  2. det er kjempevanskelig å styre seg innimellom.. men jeg bestemte meg for mindre posjoner da jeg spiste lunsj sammen med ei på jobben.vi hadde med hjemmefra begge to. jeg hadde med meg biffstrimler og fløtepoteter.tror det var en og en halv biff,og en halv pose med fløtepoteter. hun hadde med hjemmelaget lapskaus.tror hun hadde med fem spiseskjeer.. herreguuud tenkte jeg da.. det er jo selvfølgelig SÅNN man skal gå ned i vekt! mindre posjoner.. easy! nei det er ikke det alså.. men vi jobber med det Marita!vi er flinke vi! og med zumba og gåturer skal vi nå våre mål! stå på! du er FLINK!!

    SvarSlett
  3. Jøss.. 6,5 kg er jo kjempebra! Syns du er råflink jeg, Marita! Stor klem fra oss på Hell :D

    SvarSlett
  4. Jeg digger bloggen din, Marita.

    For fy så vanskelig det er å være flink, særlig når en forer seg sjøl med dårlig samvitighet. Men jeg heier på deg. Og veit du kommer til å få det til

    Ann K

    SvarSlett
  5. Tusen takk folkens :)) Jeg takker for alle gode ord og støtte jeg får :)
    Det trengs ;)
    Klem

    SvarSlett