torsdag 27. januar 2011

UKE 3..

UKE 3
Godt i gang med uke 3 og det føles deilig!! Hadde veiedag mandag og det viste minus 3 kg på vekta.
Superfornøyd med det og for en start på uka :) Vi Hadde bestemt oss å for å reise på svømming idag (mandag), da er vannet varmet opp og minifrøken får prøvd seg litt også. Hele familien på tur. Kjempekos, men ble noen tanker i dag forde, vil det komme noen blikk eller kommentarer, men går egentlig bedre gang for gang.. Selv den mandagen var det ei lita jente der, som sa jeg hadde stor mage... hva sa du spurte jeg forsiktig...Du har stor mage sa hu igjen.. 

Okey..jeg står på beina, jeg lever og verden raser ikke sammen pga den kommentaren. Kanskje jeg takler ting bedre?? Hmm..
Hvem vet..?? Jeg jobber jo veldig mye med hodet mitt og hva som foregår oppi der ;) Er det ett lite resultat?? Klart, uansett hvem som sier det og hva som blir sagt, så sårer det.. det sårer mer enn hva folk tror.. Men det viktigste er at jeg taklet det. Det var ikke å reise til butikken å trøstespise.. 

Og så lenge jeg ser på Tuva og Ine, ser de er fornøyde, varmer det hjertet til en feit mamma! Jeg får bry meg om det som betyr mest for meg i verden!! :)) Så får alt annet være.. Litt kynisk i tankegangen kanskje..
Men.. det får være! Er ingen som skal få ødelegge dette for meg!


Har en litt artig historie.. den er i fra 2003..Jeg var i praksis på Stensby, hadde den dagen ansvaret for en eldre pasient. Jeg kommer inn på rommet hans, vi hilser og han smiler stort og sier.. Vet du, jenta mi.. jeg ser du har det bra :) hehe.. Jøss, tenkte jeg..det var en flott måte å si at jeg var feit på tenkte jeg..Lo godt for meg selv resten av den dagen.


Jaja.. Det er da 1.5 kg i uka som har forsvunnet :) Klart, nå går jeg raskere ned i vekt enn de som har mindre å ta av enn meg og det er mye vann som forsvinner i begynnelsen. Men jeg er i gang.
Denne uken har det vært litt mere kamp på snopet.. jeg har snoket så veldig i skapet, men er ingenting fristende der, så det hjelper masse!
Uka har gått generelt bra når det gjelder mat. Trim har det vært så som så med.. Gikk tur lørdag og søndag. Og i tillegg på søndag ble det vaffelkos med jordbærsyltetøy. Det var godt det!
Fredag kveld delte Glenn og jeg en kokesjokolade. Av en eller anna merkelig grunn, smakte det supergodt! Når man er vant til å spise sjokolade hver dag, flere ganger om dagen, er det den avrusningen å ikke gjøre det mer.
Og jeg tror når man ikke spiser sjokolade hver dag, så smaker kokesjokolade veldig godt..
Lørdagskosen besto av kokejokolade, en pose m og popcorn.


Middagsmaten er helt vanlig. Laget pizzabunn med grov deig og fylte horn med grov deig. Supergodt vettu. Pannekakerøra består fortsatt av hvetemel og lett melk.. Har oppskrift på grov, så skal prøve det også.
Jeg har snart holdt på i 1 mnd og jeg syns det går overraskende bra dette. Hjelper nok veldig å blogge om det. Er egenterapi og jeg må prestere.
Håper det fortsetter..

Det går jo mot lysere og varmere tider også. Det skal bli godt.

Jeg vil også takke for all støtte jeg får både her på bloggen, facebook og mobilen. Dere er suverene! Og takk for alle gode forslag jeg har spurt om :)

Jeg lurer liksom litt på også da, hvordan jeg skal blogge..
Er det for ofte?
Er det for sjelden?
Gjentar jeg meg selv?
Er det ok å lese hva som står?
Eller er det kjedelig å lese?

Noe jeg skal skrive mer om?

Gi meg tilbakemelding :)

Tar i mot både positiv og neagtiv kritikk :))

På forhånd takk :)

10 kommentarer:

  1. Dette var jo også kjempebra. Men kan vel kanskje lage den litt mer levenede med litt bilder og gjerne litt oftere innlegg. Eller så er jo det du får ut av dette som er det viktigste.

    SvarSlett
  2. Takk, kjære :))
    Jeg skal følge dine råd :)

    SvarSlett
  3. Enig med Glenn jeg, det viktigste er jo hva du får ut av dette!! Også en det jo bare en kjempebonus for oss andre at du motiverer oss også ;)
    Syns det er viktig at du skriver mye om tankegangen din jeg, for det er jo det mentale som er vanskeligst å snu på! Hvis det "bare" var å trene, så hadde man jo aldri gått opp igjen, ikke sant?.. Hodet skal være med hele veien, for som du sier - det er jo en LIVSSTIL du endrer nå, ikke bare en diett eller kur som er forbigående.
    Syns du er knallflink jeg, vet det er en kjempejobb å snu tankene og ikke minst å holde den riktige tankegangen når gamle vaner lokker og frister max!

    Vi som følger bloggen din leser nok uansett hva du skriver :) Men post gjerne oftere når du føler for, men ikke så ofte at du blir lei da ;) Bilder er alltid gøy, men absolutt ikke noe must for at jeg skal følge videre ihvertfall :)
    Det er din blogg, flinka, og du bestemmer :)

    SvarSlett
  4. Og forresten, GRATTIS MED 3 KG BORTE :)))

    SvarSlett
  5. Tusen takk for varme ord, May Linn :)
    Godt å høre jeg har en fast følger :)))
    Den som vil kan bare prøve det! Det er en evig kamp hele dagen og hver dag! Klart det går lettere for hver dag, men veien til det gamle liv er kort i forhold til veien fremover..

    SvarSlett
  6. Du er helt rå kjære søster :) hehe.. Stolt av deg!
    Enig med de andre. Viktig at du blogger på den måten du føler du klarer å følge opp, for deg selv :) For min del skulle jeg gjerne lest litt oftere jeg altså ;) hehe. Kampen mot kg er det jeg tror opptar veldig mange, og du er en super motivator. Bare det med ærligheten din, at selv om man koser seg litt, er ikke alt "ødelagt" liksom. Det er jo snakk om livstilsendring og ikke en "fase" Stå på videre ;)

    SvarSlett
  7. Hehe, jeg leser alle innleggene dine jeg Marita. Så det kan ikke være kjedlig :)
    Klem fra Trine <3

    SvarSlett
  8. Nå er det lenge siden du har skrevet syns jeg, jeg venter spent! Stå på søta :-) klem

    SvarSlett
  9. Nytt innlegg nå, snuppa :))

    SvarSlett