tirsdag 18. januar 2011

UKE 2..

UKE 2..
Våknet mandags morgen, klar for ny uke...
Måtte gi meg selv ett klapp på skulderen etter søndagens bragd! Jeg vant over kakene ;) Skulle tatt bilde av kakebordet og vist dere egentlig. Skal bli flinkere til å ta noen bilder og legge ut.
Dagen gikk bra, jeg fortsetter slik jeg har planer om. Spise vanlig mat, men mindre. Unngå snop på hverdagene.
Pepsi max er desverre, fortsatt en ja.. vil kalle den en god venn og en erstatter for mye.
Gikk en god tur på kvelden, tross vind og dårlig måkte veier. Men en herlig temperatur. Jeg syns det er godt å gå tur på kveldene.. Har ei 10 mnd gammel jente og kunne nok gått mer tur på dagtid, men er ingen som ser meg på kvelden. Ihvertfall
ikke så godt som i dagslys. Rart med det.. En flott mandag! :)) Ble grov baguette med ost og skinke på, og en halvliter sjokolademelk til kvelds.
Tirsdag var i gang, hender det går veldig trått med frokosten.. Jeg er ingen forkostmenneske. Så det ble en banan og riskake til frokost. Prøver å få i meg noe, så maskineriet er i gang. Er det noen som har lettvinne frokostforslag? Alle forslag mottas
med takk!
Til middag ble det pannekaker med søsteren min og familien. Nydelig! Ble med vanlig hvetemel, men neste gang blir det grove pannekaker. Ikke mye som skal til for at det er litt "sunnere" :)
Onsdag kom og tankene om å vise seg i svømmehallen igjen var der.. Blæh.. Selv om det gikk veldig bra forrige onsdag, var jeg ikke like trygg i dag. Men gjør det for Tuva sin del, så skal jeg på en eller annen måte takle de utfordringene jeg kommer borti.

Torsdagen startet med nok en "dårlig" frokost.. Må få gjort noe lurt med frokostmåltidet. Etterfulgt av nudler til lunsj.. Gud det er lettvint, men er nok ikke det beste å få i seg. Er mye karbohydrater. Men innimellom er det helt greit. Er det noe jeg ikke liker så er det å bruke evigheter på kjøkkenet. Dårlig egenskap, men usj.. Liker ikke lage måt.. Men må gjøre ting man ikke liker også. hehe..
Jeg begynte å planlegge bursdag til Tuva. 5 år på lørdag, hu ønsket seg McDonaldsbursdag, så det var i boks. Først var det familieselskap fredag kveld. Hmm..
Kaker.. Oi.. Okey jeg må lage en plan med meg selv og kanskje det fungerer bedre enn sist jeg hadde avtale med kakebordet på en bursdagsfeirnig. hehe..
Mamma ringer og sier hu har baket krydderkake og bløtkake. Og en ting.. Mamma har verdens beste bløtkake :) Den er helt herlig! Jeg avtalte med meg selv at
det sku bli en kakebit.. Det er søren a meg lov :) Ellers gikk torsdagen som den skulle :)
Fredagen var her..Hurra!! Ble en shoppingtur på Jessheim og litt småhandling på butikken. Går egentlig veldig greit å være på storsentert uten å må ha i seg alt mulig av usunne ting! Det syns jeg er ganske behagelig. Til lunsj der, ble det 2 bananer og ett grovt rundstykke. Klapp på skulderen ;)) hehe
Kvelden  kom, og mine svigerforeldre hadde også med seg noe godt å putte i munnen til familieselskapet. Vafler og vannbakels. Vafler er farlig godt og evigheter siden jeg har
spist sist. Oi oi.. Ting går aldri som planlagt.. Jøjjemei! Noen av dere syns sikkert dette er helt snålt at det går ann.. men for meg er det virkelig ille..
Kanskje like ille som en tidligere alkoholiker, som får 10 øl foran seg og ikke har lov til å drikke de.. Fristelsen, smaken, nytelsen og alt.. Åh..
Men jeg sa til meg selv; en bløtkakebit og en vaffel.. Det er lov i kveld. Og det ble ved det. Hurra :))
Lørdag; den store barnebursdagen :)) Ble en bløtkakebit til lunsj, desverre.. Jeg må ta alle skuffelser med meg selv, men syns jeg greier å hente meg greit inn igjen.
Det er 1 stk bløtkakebit og ja, jeg vet det er en for mye. Men hadde det vært "gamle" meg hadde jeg tatt 4 liksom.. Så ille har det vært.
Jeg må prøve å fokusere på det som er positivt og ikke være altfor streng med meg selv. Så er det lettere å jobbe videre. Det er nok det som funker best for meg.
McDonaldsbursdag i gang. Tuva storkoste seg med 15 gjester :) På meg ble det en big mac hamburger og en halv pommes frites. En liten, men stor kaloribombe til middag..
Kvelden kom, barna lagt og vi fikk ett vennepar over på besøk. Potetgull og dipp sammen med en skål med gulrøtter sto på bordet. Tideligere kvelder, hvor vi har hatt besøk har det stått 3 typer sjokolade, gummisnop og 3 slag med potetgull...Det ble En veldig bra kveld :)
SØndag ble en avslappende og rolig dag. Også på matfronten. Flink hele dagen :) Det var godt. Vite at jeg kan skjeie ut, også være på rett kjør neste dag.
På mandag er det veiedag, for å se om den nye livsstilen har gjort noe med kiloene :) Jeg grugleder meg ;)


2 kommentarer:

  1. syns du er veldig flink jeg Marita! og at du vil legge det ut her så vi andre kan bli inspirert til å gjøre noe i forhold til oss selv..eller iallefall jeg blir det! Stå på! klem

    SvarSlett
  2. Kjempebra. Har funnet en lenke til deg med frokost alternativ: http://www.greteroede.no/oppskrifter/frokostoglunsj/brdknekkebrd/

    Stå på!!!

    SvarSlett