torsdag 20. oktober 2011

IKKE SÅ LENGE SIDEN SIST NÅ :))

Hei igjen :)
2 ganger på en uke er ikke hverdagskost :)
Jeg er i gang, jeg er i siget og det er deilig :) Men klart den letteste veien hadde vært å gå tilbake til gamle vaner.. det er det jeg er god på.. Sånn jeg har levd de siste 10 årene.. Jeg er sikkert verdensmester til å spise snop, is, kaker etc og å ligge på sofaen.. Når jeg tenker over det er det helt utrolig at kroppen min har vært gjennom 2 svangerskap.. Det er jo en påkjenning for kroppen og det hjelper ikke ha altfor mange kg i tillegg, men heldigvis har det gått bra. Fikk betennelse i begge hofteleddene under begge sv.skapene.. men ja.. synd ikke det var ille, når folk på 60 kg også sliter med bekkenløsning etc... Sjeleglad for at jeg har beholdt rygg og knær :)
En liten avstikker der..

Jeg fortsetter..
Det var personalmøte på jobben i går..
Hadde da også avslutning for ei som har sagt opp hvor det ble servert is med melkesjokoladenonstop og peanøtter.. Ohlala.. det er godt det! På jobb tirsdag fikk jeg nyss om isen og ba sjefen kjøpe inn frukt også. Dette ble heldigvis gjort :)
Men skal si det var vanskelig å sitte der å se på 10 stk rundt deg gomler i seg is og nonstop og nøtter.. åh.. jeg hadde så lyst på, skikkelig lyst på.. Det er bare såååå godt! En liten skje skader ikke tenkte jeg.. hmm.. en liten skje med is.. hva er det.. jeg må ha hele 2 literen ;)) hehe..
Hodet greide å samle tankene og hendene rørte kun fruktfatet.. det ble nok en 3-4 plommer for mye, men jeg syns jeg var dritflink! Er faen ikke lett altså..
Men er sånn livet er.. Folk kan ikke la være å spise is og kose seg for at jeg har ett spiseproblem.. Her må man finne en måte å takle utfordringene man møter på.. Hadde det blitt for tøft, måtte jeg bare ha reist.. Ja, rett og slett reist! Man har alltid ett valg og feil valg har jeg tatt for mange ganger med å putte altfor mye herligheter i munnen.. Puh..
Overlevde det også :)
Ellers er jeg flink til å trene.. kostholdet syns jeg er vanskelig, få i seg alle mellommåltidene til riktig tid... slik at blodsukkeret til stadighet er stabilt og maskineriet får drivstoff regelmessig.. men å sette på alarm på mobil hjelper da.. Og en ting er å være på Nimi hvor absolutt alt er tilrettelagt til å komme hjem.. Men det er hjemme man skal være og da er det viktig at det fungerer så godt som mulig der. Men tidsklemma er ikke alltid på vår side, så man tyr til lettvinte løsninger innimellom.. Men jeg syns det også er viktig og ikke blir helt fanatisk.. da tror jeg man lettere mislykkes med å endre livsstil..

Forts kommer..

2 kommentarer:

  1. Ååå, du er så motiverende Marita!! Beundrer deg for at du holdt deg unna isen.. Jeg hadde samme problem i bursdag på søndag, og jeg klarte det ikke.. Dog lite is, men.. Bedre lykke neste gang.
    Hva så om du spiste noen plommer for mye, alt er jo bedre enn isen. Og det klarte du jo!! Fantastisk!
    Skulle ønske det hadde vært vanligere å servere frisk frukt som "festmat" også, det hadde gjort ting litt lettere..
    Stå på - du er dritflink!!!

    SvarSlett
  2. Tusen takk, May Linn :))) Koselig å høre :)
    Det burde bli en trend egentlig.. Eller kanskje ett alternativ :)
    For det er jo ingen som tar skade av å spise litt sunnere, selv om det er bursdag og helg :)

    SvarSlett