mandag 3. januar 2011

HERREGUD!! Det er jo bare å spise sunt og trene jo..

... er det svaret man som regel får når man spør folk om råd.. eller har trengt å prate litt.. lurer litt på hvor forståelsen er og hvor "dumme" folk er.. Hadde det vært så enkelt så hadde man jo gjort det også hadde det ikke vært overvektige folk og oppdrive her i Norge! Den som vil kan få prøve det selv! Unner ingen det! Jeg tar vel kanskje litt i når jeg sier at det kan nesten sammenlignes med en som har ett alkoholproblem eller generelle rusproblemer. Man blir avhengig av sukker, det søte, det salte, det å putte noe i munnen.. Og mye har med vanene å gjøre også. Dæven jeg fikk skryt på jobben i dag..mmm.. det må feires.. jeg unner meg noe digg.. eller.. faens møkkaliv, jeg har det så fælt i dag, jeg kjøper meg noe jeg kan putte i kjeften.. da blir jeg jo litt glad.. Også er man inne i tralten.. Jeg har navnedag i dag.. Hurra!! Vi feirer.. hehe.. Og ja, det er lov å feire og å unne seg ting, men ikke hver dag, flere ganger om dagen. Da går det bare en vei og det er oppover og sofaen er plutselig utstyrt med sugekopp.. Og det er fryktelig vanskelig å komme seg opp av den og dørstokkmila er lang..
Og mye av dette har med psyken å gjøre.. det sitter i hodet på en.. Alt må omstilles! Tankegang, vaner, impulsiviteten.. Er så ille at en bør tenke på hva man putter i munnen til enhver tid..

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar